דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבות ביטוח נוסעים לחול 

מאת    [ 09/10/2011 ]

מילים במאמר: 553   [ נצפה 2236 פעמים ]

יש משהו מאוד מיוחד ברגע הזה: אחרי כל הלחץ וההכנות, כשנמצאים בכיסא, ליד החלון או במעבר, והמטוס מתיישר על מסלול ההמראה. שנייה לפני שהמנועים מתחילים את הריצה לאורך מסלול ההמראה – מבינים שהנה, הצלחנו, ואנחנו בדרך לחו"ל. עכשיו אפשר להירגע. המנועים מתחילים לרעום והמטוס כולו רועד תוך כדי הריצה על המסלול. אחרי כמה שניות, המטוס משנה זווית ופחות משתי שניות אחר כך הרעידות מפסיקות ואתם בדרך לחופשה. בשביל להיות ממש בטוחים שהכל מסודר – צריך לדאוג לביטוח נסיעות לחו"ל מראש.

טיול לחו"ל הוא חוויה ייחודית, אבל לא צריך לסמוך על המזל

נכון, אף אחד מאיתנו לא מתכנן להיפגע או להיפצע בטיול לחו"ל, ורובנו גם נמנעים מנטילת סיכונים מיותרים. אבל חשוב להבין שכשאנחנו בחו"ל, אנחנו לא נמצאים באותן מסגרות שאנחנו נמצאים בהן בד"כ, ושהרבה מהשירותים שאנחנו סומכים עליהם – ספיציפית שירותים בריאותיים – לא נמצאים שם בהישג יד. כשאנחנו נוסעים לחו"ל, אם לא דאגנו לביטוח נוסעים, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בצרה. לא רק שאנחנו לא נדע למי לפנות, אלא שאנחנו עלולים למצוא את עצמנו עומדים בפני הוצאות גדולות ביותר בלי שיהיה לנו איך לממן אותן. ביטוח נוסעים לחו"ל נועד לענות בדיוק על אותם צרכים, שאנחנו מקוים שלא יקרו, אבל עלולים לקרות. מספיק צעד אחד שגוי, ואנחנו עלולים למצוא את עצמנו עם יד שבורה ובלי כתובת או יכולת לקבל עזרה בארץ זרה.

כיצד לבחור ביטוח נסיעות לחו"ל?

כשפונים לגבי ביטוח, בדרך כלל ניתן לבקש לראות טבלה, הכוללת את הכיסויים שהפוליסה מציעה והמסכמת את המקרים השונים ורמת הכיסוי המוצעת לכל אחד מהמקרים. חשוב מאוד לקרוא את הטבלה הזאת, ולהתייחס ברצינות לכל מה שכתוב בה, כדי למנוע הפתעות ולהבטיח שהכיסוי שאתם רוכשים באמת מכסה את הסיכונים שאתם רוצים כיסוי מפניהם. הדבר האחרון שאתם רוצים הוא לגלות ברגע האמת שבעצם הפוליסה לא נותנת לכם מענה. אם כך, כשבוחרים ביטוח נסיעות לחו"ל צריך להביא בחשבון את הפעילות שאנחנו הולכים לבצע שם. צעירים ב"טיול אחרי צבא" שלהם, סביר להניח שירצו לצאת למסעות רגליים ארוכים, ואולי אפילו לעשות רפלינג (מה שבעברית מכונה סנפלינג) או שאר פעילויות אתגריות. אדם הנוסע לביקור קרובי משפחה באירופה, סביר להניח שלא יעשה פעילויות כאלה ולכן יכול להסתפק בפוליסת ביטוח פשוטה יותר בעלות נמוכה יותר.

הכיסוי הבסיסי

אחד העניינים המרכזיים בביטוח נסיעות הוא הכיסוי המקסימלי במקרה של אשפוז. ביטוח נסיעות בסיסי, המציע כיסוי של עד חצי מליון דולר הוא בסיס טוב. יש לשים לב אם בפוליסה קיימת מגבלה של ימי אשפוז סה"כ או של עלות יום אשפוז (לעתים מגבילים גם את גובה הכיסוי הזה). ישנן פוליסות ביטוח נסיעות המציעות גם – בנוסף לכיסוי המקסימלי, כלומר סכום שלא כלול בו – הוצאות רפואיות שלא במסגרת אשפוז, שזה דבר חשוב בפני עצמו, הרי לא בגין כל פציעה אנחנו נאושפז בבית חולים ועדיין ייתכן שיהיו לנו הוצאות רפואיות.

הכיסוי המורחב

ישנם כמה סוגים של כיסוי מורחב, ובאופן כללי בחלק מהפוליסות ביטוח נסיעות המוצעות אפשר להוסיף גם כיסויים נוספים שנפרט עליהם בהמשך. הסוג הראשון של כיסוי מורחב הוא למי שיש להם מצב רפואי קיים (מחלה כרונית וכו'), נשים בהריון או אנשים שמעדיפים כיסוי רחב יותר באופן כללי (למשל, אנשים בגילאים מבוגרים יותר אשר כל פציעה עלולה להיות בעייתית יותר עבורם). כיסוי כזה למשל, כולל תוספת (נוסף על חצי מיליון הדולר של הכיסוי הבסיסי) לפיצוי המקסימלי שיינתן במקרים של החמרה במצב רפואי קיים וכו'. הסוג האחר של כיסוי מורחב הוא לכל אלה המתכוונים לעסוק בספורט אתגרי כלשהו: ספורט חורף (סקי, למשל), רפטינג, רפלינג (סנפלינג בעברית) וכיוצא באלה. אז הכיסוי המקסימלי הוא של 850,000$!

שלום, שמי אבנר כהן. עובר בתחום הביטוח ועיצוב ארונות הזזה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב